شگفت انگیز های دیجی کالا

اینورتر خورشیدی، راهنمای خرید انواع اینورتر خورشیدی ارزان و باکیفیت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید اینورتر خورشیدی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اینورتر خورشیدی یکی از اجزای مهم و اساسی در سلول‌های خورشیدی می‌باشد. همان طور که می‌دانید سلول خورشیدی تنها قادر به تولید یک ولتاژ ضعیف می‌باشد و برای استفاده از این ولتاژ ناچیز نیاز به یک اینورتر خورشیدی دارید. اینورتر یا همان مبدل ولتاژ جریان برق خیلی ضعیف را به برق قابل استفاده برای وسایل مختلف تبدیل می‌کند. هر وسیله برقی یک توان خاص دارد که برای روشن شدن نیاز به دریافت این مقدار دارد. پس شما برای روشن کردن و استفاده از هر وسیله خاص نیاز به یک اینورتر خورشیدی با توان متناسب با آن وسیله دارد.

اینورتر خورشیدی مهم‌ترین قطعه در یک سلول خورشیدی است، بدون داشتن این قطعه سلول خورشیدی شما عملا بدون استفاده است. این قطعه بعد از سلول گران قیمت‌ترین تجهیزات خورشیدی می‌باشد. اینورتر خورشیدی به صورت مستقیم به باتری متصل می‌شود، هر چه توان اینورتر شما بیشتر باشد، دستگاه نیاز به باتری قوی‌تری دارد. همیشه شما باید به تناسب باتری با اینورتر خورشیدی هم توجه داشته باشید، در صورتی که باتری شما توان لازم را نداشته باشد، خیلی سریع شارژ باتری تمام می‌شود. اما در صورتی که این تناسب را رعایت کنید، از شارژ باتری مدت زمان زیادی استفاده خواهید کرد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید اینورتر خورشیدی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید، ما در این مقاله شما را با انواع اینورتر خورشیدی آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید اینورتر خورشیدی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

اینورتر خورشیدی‌چیست و چه کاربردی دارد؟

اینورتر دستگاهی است که جریان ضعیف برق را به ولتاژ قوی برای مصرف کننده تبدیل می‌کند. همان طور که می‌دانید، سلول خورشیدی یک ولتاژ خیلی ضعیف تولید کرده و در باتری ذخیره می‌کند، این ولتاژ به حدی ضعیف است که به همان صورت قابل استفاده نیست و شما نیاز به یک اینورتر خورشیدی دارید که جریان ضعیف برق را به ولتاژ بالا یا ۲۲۰ ولت تبدیل می‌کند. خرابی این قطعه سبب از کار افتادن کل مجموعه می‌شود و مهم‌ترین قطعه این مجموعه به حساب می‌آید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پنل خورشیدی

انواع اینورتر خورشیدی‌با توجه به نوع اتصال:

  1. اینورتر متصل به شبکه برق: در واقع این مدل به شبکه برق محلی متصل می‌شود. اینورتر متصل به شبکه محلی معمولا برای کسانی استفاده می‌شود که قصد فروش برق تولید شده خود را به مرکز شبکه محلی دارند. این اینورتر به صورت مستقیم به شبکه متصل است و در صورتی که شما از این انرژی استفاده نکنید، برق تولید شده مازاد را به مرکز ارسال کرده و ماهیانه شما مبلغ فروش آن را دریافت می‌کنید. این مدل قیمت بالایی دارد و برای استفاده معمولی توصیه نمی‌شود.
  2. اینورتر مستقل از شبکه برق: یکی از رایج‌ترین نمونه‌های اینورتر سولار می‌باشد. برخلاف نمونه قبلی به شبکه برق متصل نمی‌شوند. در این مدل برق تولید شده در باتری به صورت Dc ذخیره شده و اینورتر به باتری متصل می‌شود و جریان برق Dc مستقیم را به جریان متناوب Ac تبدیل می‌کند. در این مدل زمانی که استفاده‌ کننده‌ای وجود ندارد، برق تولید شده در باتری ذخیره می‌شود. در صورتی که باتری نیاز به شارژ شدن نداشته باشد، برق تولید شده هدر می‌رود و شما درآمدی کسب نخواهید کرد.

انواع مدل‌های اینورتر خورشیدی:

روش خنک کردن اینورتر خورشیدی:

اگر قصد دارید اینورتر را در یک نقطه گرمسیری نصب و راه اندازی نمائید، بهتر است فکری به حال خنک سازی آن کنید. زیرا در صورت گرم شدن بیش از اندازه راندمان دستگاه به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه دستگاه باید فکری به حال خنک سازی آن کنید. البته برخی دستگاه‌ها به همراه خود یک سری تجهیزات و لوازم دارند که از آن‌ها می‌توان برای خنک سازی دستگاه استفاده کرد. اما اگر این تجهیزات همراه دستگاه نبود، شما می‌توانید از هیت سینگ و فن برای خنک سازی دستگاه استفاده کنید.

بهترین مارک اینورتر خورشیدی:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک اینورتر‌خورشیدی به شما معرفی کنیم، بیشتر یک کار تبلیغاتی انجام داده‌ا‌یم تا راهنمای خرید یک محصول خاص و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای اینورتر را به شما معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه برق اضطراری

نکات مهم هنگام خرید اینورتر خورشیدی:

  1. قیمت محصول: یکی از نکات مهمی که هنگام خرید اینورتر باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، بهتر است، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید اینورتر را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع محصول: بسته به نوع استفاده و تعداد سلول‌های خورشیدی شما نوع اینورتر متفاوت است. اگر از نظر قیمتی با بودجه مشکلی ندارید و می‌خواهید از طریق این دستگاه کسب در آمد کنید. پیشنهاد می‌کنم نمونه متصل به شبکه برق را خریداری کنید. اگر تعداد سلول‌های خورشیدی شما زیاد است به سراغ مدل‌های چند رشته‌ای بروید، زیرا ولتاژ هر سلول را جداگانه کنترل می‌کند.
  3. ولتاژ ورودی: باتری بیشتر سلول‌های خورشیدی ۱۲ ولتی است، یعنی باید از یک اینورتر استفاده کنید که ورودی ۱۲ ولتی دارد. پس حتما با توجه به ولتاژ باتری و پنل خورشیدی خود برای آن اینورتر خریداری کنید. اگر به ولتاژ دستگاه خود توجه نداشته باشید و به اشتباه به آن اینورتر وصل کنید، در صورتی که ولتاژ ورودی بالاتر از ولتاژ باتری باشد، دستگاه شما خروجی نخواهد داشت و در صورتی که ولتاژ ورودی پایین‌تر از ولتاژ باتری باشد، اینورتر شما منفجر خواهد شد.
  4. توان دستگاه: هر دستگاه اینورتر دارای یک توان الکتریکی است که بر اساس وات سنجیده می‌شود. هر چه توان یا وات خروجی دستگاهی بیشتر باشد، قدرت آن اینورتر بالاتر است و قادر به تامین برق مورد نیاز دستگاه‌های بیشتری می‌باشد. پس همیشه با توجه به توان وسایل مورد نیاز خود توان اینورتر را مشخص کنید. در غیر این صورت دستگاه شما آسیب جدی می‌بیند.
  5. دمای هوای محیط: به دمای هوای منطقه‌ای که قرار است اینورتر را در آنجا استفاده کنید، توجه داشته باشید. اگر در یک منطقه با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، ممکن است گرمای هوا روی عملکرد دستگاه شما تاثیر منفی داشته باشد و باعث کاهش راندمان دستگاه شود. پس اگر قرار است در چنین شرایطی از اینورتر استفاده کنید، باید فکری به حال خنک سازی آن کنید و از فن یا هیت سینک برای خنک کردن آن استفاده نمائید.
  6. برند محصول: همیشه بهتر است به سراغ برند‌های معروف و شناخته شده بروید، این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد که کیفیت خود را پس داده است نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید، زیرا معمولا فاقد کیفیت لازم بوده و در صورت خرید آن‌ها وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از اینورتر خورشیدی:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید اینورتر خورشیدی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای اینورتر خورشیدی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ اینورتر خورشیدی اونیکس مدل SDAF-1000A ظرفیت ۱۰۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ اینورتر خورشیدی اونیکس مدل SDAF-500A ظرفیت ۵۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ اینورتر خورشیدی اونیکس مدل FA-3000A ظرفیت ۹۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ اینورتر خورشیدی کی استار مدل KSG-120CL 120

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ اینورتر خورشیدی ویلیون مدل INV2000LEDظرفیت ۲۰۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ اینورتر خورشیدی اونیکس مدل SDAF-1500A ظرفیت ۱۵۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ اینورتر خورشیدی ساکو مدل mppt سانورتر ظرفیت ۳.۵ کیلووات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ اینورتر خورشیدی سولارتک مدل ST-2000S ظرفیت ۲۰۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ اینورتر خورشیدی سانچونگلیک مدل FA-500A ظرفیت ۵۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ اینورتر خورشیدی سوئر مدل PL-3KVA /DC24V ظرفیت ۳۰۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ اینورتر خورشیدی ساکو مدل mppt ظرفیت ۵.۵ کیلووات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ اینورتر خورشیدی گامیستر مدل شبه سینوسی GNB-1000 ظرفیت ۱۰۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ اینورتر خورشیدی فونیکس مدل VCXP-4 ظرفیت ۵۰۰ وات

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید اینورتر خورشیدی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید آچار آلن