شگفت انگیز های دیجی کالا

اندروید باکس، راهنمای خرید انواع اندروید باکس ۴K گیمینگ ارزان و باکیفیت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید اندروید باکس باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

مدل‌های ارزان قیمتی از اندروید باکس وجود دارند که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند در کنار این محصولات نمونه‌های ارزان قیمتی وجود دارد که فاقد کیفیت لازم هستند. اما چگونه می‌توان تفاوت این دو مدل ارزان را از یکدیگر تشخیص داد. در ادامه ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه تفاوت یک جنس ارزان باکیفیت و یک جنس ارزان بی‌کیفیت را از یکدیگر تشخیص دهیم. شما به وسیله اندروید باکس به راحتی می‌توانید تلویزیون قدیمی خود را به یک تلویزیون هوشمند با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید تبدیل کنید. اگر شما یک تلویزیون درجه یک دارید و می‌خواهید آن را به یک وسیله هوشمند تبدیل کنید، مطمئن باشید که با یک نمونه ارزان و بدون کیفیت از اندروید باکس این امکان وجود ندارد و ممکن است شما را از انجام این کار نا امید کند، اما با خرید یک نمونه باکیفیت از کار خود پشیمان نخواهید شد.

اگر دستگاهی را که خریداری می‌کنید از نوع ۴k باشد باید حتما تلویزیون شما آن را پشتیبانی کند تا کیفیت بالا داشته باشید، اما اگر به دنبال مدل‌هایی هستید که با آن فیلم‌های وب سایت یوتیوب، فیلیمو و تلویزیون اینترنتی را تماشا کنید یک اندروید باکس ارزان نیاز شما را بر آورده می‌کند. تقریباً هر اندروید باکسی که امسال در بازار برای فروش می‌بینید، می‌تواند کیفیت تصویر ۴K را پشتیبانی کند. اما برخی مدل‌ها حتی ممکن است قادر به ارائه تصاویر با کیفیت‌های ۶K یا ۸K باشند. اما، اگر یک اندروید باکس تلویزیون ارزان قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار تومان را خریداری کنید قادر به تماشای تصاویر با کیفیت ۴K نخواهید بود و در بهتریت حالت شما به همان ۱۰۸۰pp HD محدود خواهید شد. دلیلش این نیست که اندروید باکس شما قادر به ارائه این کیفیت تصویر نیست، بلکه به این دلیل است که بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مجوز به دسترسی به محتوا با کیفیت ۴K را به این دستگاه‌ها نمی‌دهند.

در ماه‌های اخیر، در بسیاری از موارد به دلیل اینکه مردم زمان بیشتری را در منزل خود سپری می‌کنند تا از انتشار بیشتر ویروس کووید جلوگیری کنند، تماشای درام و فیلم به منبع اصلی سرگرمی برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. اکثراً برای لذت بردن از انتخاب گسترده‌تر به رایانه شخصی یا تلفن همراه خود مراجعه می‌کنند، اما تماشای طولانی مدت نه تنها بر تجربه تماشای شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند باعث خستگی و آسیب رسیدن به چشم شما نیز شود. یک اندروید باکس که بتواند انتخاب های شما را به یک صفحه نمایش بزرگ انتقال دهد، جواب این سوال است، اما با وجود تعداد زیادی از اندروید باکس که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید، کدام تی وی باکس برای شما مناسب است؟ پس با هم این راهنما را مطالعه کنیم تا با این مدل‌ها آشنا شویم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید اندروید باکس را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع اندروید باکس آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید اندروید باکس باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

اندرویدباکس (Android TV Box) چیست و چه کاربردی دارد؟

تی وی باکس قطعه ای سخت افزاری است که به شما امکان را می‌دهد تا محتوا مورد نظر خود را مستقیماً از اینترنت به صفحه تلویزیون خود انتقال داده و پخش کنید.این وسیله دقیقا شبیه گوشی هوشمند یا تبلت عمل می‌کند در واقع می‌توانید برنامه‌هایی را دانلود کنید که از طریق این برنامه‌ها از طریق تلویزیون و کنترل به آن‌ها دسترسی داشته باشید و محتوای آنلاین را در صفحه بزرگ تلویزیون خود تماشا کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از سایت‌هایی که این خدمات را به صورت آنلاین ارائه می‌کنند نیاز به خرید اشتراک ماهیانه دارند، یعنی شما علاوه بر خرید دستگاه اندروید باکس تلویزیون باید ماهیانه اشتراک خیلی از این سایت‌ها را خریداری کنید تا بتوانید از محتوای آن‌ها در این دستگاه استفاده کنید. برای مثال: اگر دستگاه‌های شرکت فیلیمو را خریداری کنید در ازای خرید این دستگاه شرکت به شما یک سال اشتراک رایگان هدیه می‌دهد. در انتهای این مقاله تعدادی از دستگاه‌های این شرکت به همراه اشتراک رایگان یک ساله عرضه می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تلفن بی‌سیم

انواع اندرویدباکس تلویزیون موجود در بازار:

  1. اندروید باکس تلویزیون اپل ۴K: برای کاربران محصولات اپل، اندروید باکس اپل انتخاب بسیار مناسبی است. رابط روان و آشنا استفاده از آن را برای این افراد بسیار آسان می‌کند، بنابراین نیازی به صرف زمان برای یادگیری نحوه کار با آن ندارید. همه برنامه های پخش کننده اصلی در اپ استور موجود هستند تا بتوانید از ویدیوهای مناطق مختلف لذت ببرید. علاوه بر این، سایر محصولات اپل مانند: (iPhone، Mac و غیره) را می توان از طریق Air Play به باکس اپل خود متصل کنید و بدون دردسر از آن‌ها استفاده کنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که قیمت آن‌ها نسبت به سایر برندهای موجود در بازار گران‌تر است. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به تراشه بیونیک A12 برای عملکرد بهتر دستگاه و پشتیبانی از Dolby Vision سازگار با سیستم صوتی Dolby Atmos اشاره کرد.
  2. اندروید باکس تلویزیون شیائومی: محصولات شیائومی به دلیل قیمت بسیار خوب خود در بازار شناخته شده اند. اکثر مدل‌های این شرکت با سیستم عامل Android 8.1 و و بالاتر و پشتیبانی از Chromecast، ارائه می‌شوند که شما می توانید طیف گسترده ای از برنامه ها را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرده و روی آن‌ها نصب کنید. استفاده آسان و ساده به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات مختلف اندرویدی را با یک کلیک روی تلویزیون خود بفرستید تا تجربه تماشای فراگیرتری داشته باشید. اکثر مدل‌های این دستگاه قدرتمند می‌باشند و فناوری ۴K HDR و پردازش ویدیوی ۴K را با سرعت بالا و کیفیت تصویر واضح تر و دقیق تری ارائه می‌دهند. پس اگر به دنبال یک برند قوی و در عین حال ارزان قیمت هستید، محصولات این شرکت را به شما معرفی می‌کنم.
  3. اندروید باکس تلویزیون گوگل: تمام مدل‌های این برند به وسیله شرکت Google TV طراحی می‌شوند و سیستم عامل اصلی اندروید ۱۰ به صورت پیش فرض روی آن‌ها نصب می‌شود. البته در صورت ارائه نسخه جدید اندروید می‌توانید به راحتی آن را به اندروید بالاتری ارتقا دهید. رابط کاربری ساده و آسان Chromecast، Google Assistant و سایر عملکردها را نیز پشتیبانی می‌کنند. مدل Google Chromecast یک نمونه جمع و جور است و کار با آن بسیار ساده است. شما به سادگی با استفاده از کابل HDMI می‌توانید جعبه اندرویدی خود را به تلویزیون یا دستگاه تلفن همراه خود متصل کنید و از تماشای عالی آن لذت ببرید. اگر سیستم عامل اندرویدی بومی یا طراحی سبک‌تری را ترجیح می‌دهید، Google Chromecast با Google TV یک انتخاب عالی است.

تفاوت اصلی یک اندروید باکس گران قیمت با یک اندروید باکس ارزان قیمت:

اگر نگاهی به قیمت‌های بازار بیاندازید، جعبه‌های اندرویدی را با قیمتی کمتر از ۵۰۰ و تا ۶۰۰ هزار تومان هم پیدا خواهید کرد، اما اگر توضیحات نوشته شده به وسیله بازاریابان توجه کنید ممکن است تشخیص تفاوت بین این دو برای شما مقداری دشوار باشد. پس چه فاکتورهایی دستگاه‌های گران قیمت را از ارزان قیمت تفکیک می‌کند؟ در ادامه آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

بر اساس این تفاوت‌ها، اگر به دنبال جعبه تلویزیون اندرویدی ارزان‌تر هستید، عمدتاً مشاهده ۴K، فرمان صوتی، ادغام خانه‌های هوشمند، و قدرت و فضا برای فعالیت‌های پیشرفته مانند بازی را از دست می‌دهید. اما اگرمواردی که گفته شد برای شما در اولویت قرار ندارند، می توانید بدون ناامید شدن یک جعبه تلویزیون اندرویدی مقرون به صرفه تهیه کنید.

حداقل مشخصاتی که یک اندروید باکس مقرون به صرفه باید داشته باشد؟

هنگامی که به این حداقل مشخصات رسیدید ویژگی‌هایی را که برای شما مهم و در اولویت هستند را انتخاب و اولویت بندی کنید. آیا اولویت شما مشاهده Netflix باکیفیت ۴K است؟ کدام جعبه تلویزیون اندرویدی مقرون به صرفه برای آن وجود دارد. آیا احساس می کنید به فرمان تایپ صوتی نیاز دارید؟ می توانید یک جعبه تلویزیون اندرویدی مقرون به صرفه پیدا کنید که این کار را نیز انجام دهد. فضایی برای بازی با Kodi می خواهید؟ می توانید گزینه های بودجه را پیدا کنید. پیدا کردن یک جعبه ارزان که تمام موارد بالا را انجام دهد، دشوار است اما با اندکی تلاش می‌توان آن را به واقعیت تبدیل کرد.

بهترین مارک اندروید باکس تلویزیون:

اگر بخواهیم به شما یک برند خاص جعبه اندرویدی را به عنوان بهترین مارک این دستگاه به شما معرفی کنیم، شاید مقداری در حق سایر برندهای باکیفیت بازار کم لطفی کرده باشیم، زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این وسیله فعالیت دارند و معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک جعبه اندرویدی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا معرفی یک محصول خاص و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای اندروید باکس را به شما معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید مودم ADSl

نکات مهم برای خرید اندروید باکس:

  1. قیمت محصول: اولین و مهمترین نکته در مورد خرید این جعبه اندرویدی توجه به قیمت آن می‌باشد، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید این محصول را مشخص کنید. با این کار مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند و خرید برای شما آسان‌تر می‌شود.
  2. نوع جعبه اندرویدی: این وسیله هم مانند سایر وسایل چند رسانه‌ای انواع مختلفی دارد، این شما هستید که باید با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر کیفیت تصویر برای شما در الویت نیست می‌توانید مدل‌های اچ دی و فول اچ دی را انتخاب و خریداری کنید. این مدل‌ها قیمت ارزان‌تری دارند. اما اگر به کیفیت تصویر بالا علاقه دارید مدل‌های ۴K بهترین گزینه هستند.
  3. فرمت‌های قابل پخش: هرگز فراموش نکنید که این دستگاه علاوه بر یک پخش کننده فیلم‌های آنلاین یک پخش کننده چند رسانه‌ای است. یعنی شما می‌توانید فیلم و سریال‌های مورد نظر خود را با فلش مموری به دستگاه متصل کرده و پخش نمائید. اینکه دستگاه شما از چه فرمت‌های ویدئویی پشتیبانی می‌کند نکته مهمی است. پس حتما هنگام خرید توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر شما چه فرمت‌هایی را پشتیبانی می‌کند.
  4. نسخه سیستم عامل اندروید: اگر دستگاه شما از نوع ios نیست و از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند، توجه داشته باشید که نسخه اندروید دستگاه شما به روز باشد یا حداقل قابلیت بروز رسانی را داشته باشد. فراموش نکنید که بیشتر برنامه‌هایی که از گوگل پلی دریافت می‌کنید روی نسخه‌های اندروید جدید نصب می‌شوند. پس اگر نسخه اندروید شما پایین باشد نباید انتظار نصب برنامه‌های جدید روی آن را داشته باشید.
  5. نوع خروجی تصویر: همیشه دستگاهی را انتخاب کنید که دارای خروجی‌های مختلف صدا و تصویر باشد، این امر باعث می‌شود که شما بتوانید آن را به تلویزیون‌های قدیمی با خروجی Avi هم متصل کنید. متاسفانه خیلی از مدل‌های جدید تنها خروجی HDMI دارند و قابل استفاده برای تلویزیون‌هایی هستند که دارای این پورت می‌باشند و در مدل‌های قدیمی کاربردی ندارند.
  6. ساپورت موس و کیبورت: این یک قابلیت خیلی جالب است که معمولا در مدل‌های پیشرفته دیده می‌شود. استفاده از موس و کیبورد می‌تواند سبب استفاده راحت از برخی اپلیکیشن‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی و انواع بازی‌ها شود. اگر این وسیله را بیشتر برای بازی‌های اندرویدی می‌خواهید بهتر است این مدل را انتخاب کنید، زیرا برای بازی به صورت حرفه‌ای نیاز به موس و کیبورد دارید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید اندروید باکس مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه اندروید باکس ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ اندروید باکس شیائومی مدل Mi TV Stick

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ اندروید باکس ایکس‌۸۸ مدل PRO 20 8/64GB – RK3566

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ اندروید باکس ایکس ویژن مدل XSMT-110

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ اندروید باکس اچ۹۶ مدل Max 13

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ اندروید باکس مدل X98H 4/32GB

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ اندروید باکس مدل MXQ pro 5G

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ اندروید باکس مدل Game Box 8K Ultra HD

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ اندروید باکس اچ۹۶ مدل Max RK3528 4/64GB

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ اندروید باکس ایکس‌۸۸ مدل Mini 13 8k 4/32GB

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ اندروید باکس مدل X98 Plus 4/32

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ اندروید باکس اچ۹۶ مدل مکس RK3566 8/128GB

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ اندروید باکس شیائومی مدل MDZ-27-AA

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ اندروید باکس نت باکس مدل موبو ادیشن

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ اندروید باکس اچ۹۶ مدل H96 Max M1

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ اندروید باکس مدل X96Q 2/16

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ اندروید باکس جی پلاس مدل GP9

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ اندروید باکس تانیکس مدل TX6S – 4/32

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ اندروید باکس وریتی مدل V-AB9110

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ اندروید باکس هیسکا مدل A11

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ اندروید باکس مدل X96Q 1/8

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ اندروید باکس مدل DQ6 tv box 4/64GB

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ اندروید باکس ایکس ۹۶ مدل X98H

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ اندروید باکس مدل DQ6

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ اندروید باکس مدل X98Q 2-16

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ اندروید باکس وریتی مدل V-AB9111

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ اندروید باکس پادباکس مدل HC-1

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ اندروید باکس اچ۹۶ مدل MAX 8/64G به همراه ریموت کنترل ایرماوس MX3

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ اندروید باکس اچ۹۶ مدل MAX 8/128G به همراه ریموت کنترل ایرماوس MX3

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ اندروید باکس ایکس‌۸۸ مدل X88 PRO 10 4/128

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ اندروید باکس اچ‌کی۱ مدل RBOX-H8S 4/64GB

مشخصات فنی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید اندروید باکس در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چند راهی برق