شگفت انگیز های دیجی کالا

مجموعه مته، راهنمای خرید مجموعه مته و قلاویز دریل ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید مجموعه مته باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

هنگام مونتاژ یک کیت ابزار برای پروژه‌های بهسازی، تعمیر، نگهداری و ساخت و ساز خانه، یکی از اولین اقلام خریداری شده اغلب یک دریل برقی و به دنبال آن مجموعه مته است. این ابزارهای برش قابل اتصال همان چیزی هستند که در سطوح مختلف طیف وسیعی از انواع و اندازه‌های سوراخ را به وجود می‌آورند. در قفسه‌های فروشگاه‌های ابزار فروشی عرضه تقریباً بی‌پایانی از مجموعه مته در انواع، اندازه‌ها و گزینه‌های مواد مختلف وجود دارد که هر کدام برای کارهای خاصی مناسب هستند و یک فرد خودکار باید نوع مناسب را برای استفاده بداند. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه مجموعه مته مناسب را برای این کار انتخاب کنید و چرا ما موارد زیر را به عنوان بهترین مجموعه مته موجود در بازار را انتخاب کرده‌ایم.

داشتن مجموعه مته مناسب همه دنیا را متمایز می‌کند. تلاش برای سوراخ کردن با مته اشتباه کافی است تا هر فرد عاقلی را دیوانه کند. همچنین مطمئن شوید که مته شما کاملا تیز است. اکثر مته‌ها کار خود را تنها با اندکی فشار از طرف کاربر انجام می‌دهند. اگر متوجه شدید که مجبور به استفاده از نیروی زیادی برای سوراخ کاری هستید، احتمالاً زمان آن رسیده است که آن مته را دور بیندازید و یک مجموعه مته دیگر را به دلیل کسل‌کننده بودن مجموعه قبلی به دست آورید. مجموعه مته کسل کننده نه تنها می‌تواند کار شما را خراب کند، بلکه فشار بیشتری به دریل شما وارد می‌کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید مجموعه مته را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید، ما در این مقاله شما را با انواع مجموعه مته موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید مجموعه مته باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

مجموعه مته چیست و چه کاربردی دارد؟

این مجموعه شامل مجموعه‌ای از مته‌ها هستند که معمولاً دارای طیف وسیعی از اندازه‌ها برای اطمینان از مناسب بودن برای کاربردهای مختلف هستند. مته‌ها ابزارهایی هستند که به دریل شما اجازه می‌دهند از طریق اعمال گشتاور دایره‌ای یا نیروی چرخشی، سوراخ‌هایی را در مواد مختلف ایجاد کنید. قسمت بالایی مته ساقه نامیده می‌شود و به چاک، یک گیره مخصوص در بدنه اصلی سه نظام دریل متصل می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دریل 

انواع مجموعه مته موجود در بازار:

  1. مته پیچشی: مته پیچشی رایج ترین نوع مته برای مصارف خانگی است. این مدل برای حفاری همه منظوره در چوب، پلاستیک و فلز نازک کار می‌کند.
  2. مته براد پوینت: یک مته براد پوینت برای سوراخ کردن چوب طراحی شده است. تسمه در مرکز نوک مته کمک می‌کند تا به طور دقیق برای سوراخ کاری دقیق قرار گیرد و نقطه خروج تمیزی در قطعه کار ایجاد می‌کند. فلوت‌ها شیارهایی که به دور مته می‌پیچند و تراشه‌ها و گرد و غبار را از بین می‌برند که بسیار پهن هستند تا مواد بیشتری را جدا کنند.
  3. مته مارپیچ: مارپیچ، نوع دیگری از مته‌های حفاری چوب می‌باشد که دارای یک نوک پیچ است که سوراخ را شروع می‌کند و مته را از طریق قطعه کار می‌کشد تا به سرعت یک سوراخ تمیز ایجاد کند. طول این مته‌ها تا ۱۸ اینچ می‌رسد. مانند مته براد پوینت، فلوت‌های بزرگ به حذف تراشه‌ها و گرد و غبار کمک می‌کنند. یک مارپیچ با یک مرکز توخالی حتی بیشتر براده برداری را فراهم می‌کند و امکان حفاری عمیق تر را فراهم و یکی با مرکز جامد قوی‌تر و سفت تر است.
  4. مته خود تغذیه: یک لقمه خود تغذیه از چوب سوراخ می.کند. مانند مارپیچ، یک پیچ در نوک به قرار دادن بیت کمک می‌کند و آن را از طریق قطعه کار می‌کشد. با این حال، این مته فشرده تر است. فلوت استاندارد یک مته چرخشی را ندارد، بنابراین باید به صورت دوره‌ای آن را به عقب بکشید تا تراشه‌ها و گرد و غبار پاک شود.
  5. مته نصب کننده: بیت نصب کننده یک مته پیچشی تخصصی است که برای نصب سیم کشی مانند آنچه برای سیستم‌های سرگرمی یا امنیتی استفاده می‌شود طراحی شده است. این مته می‌تواند تا ۱۸ اینچ طول داشته باشد و چوب، گچ و مقداری سنگ تراشی را سوراخ کند. هنگامی که دیوار، کف یا سطح دیگری را سوراخ کردید، یک سیم را به سوراخ کوچک در مته وارد می‌کنید و با استفاده از مته، می‌توانید آن را از سوراخی که حفر کرده‌اید به عقب بکشید. سپس می‌توانید این سیم را به سیم یا کابل اضافی وصل کنید و آن را از سوراخ بیرون بکشید.
  6. مته بیل: یک بیل، که به عنوان پارو نیز شناخته می‌شود، سوراخ‌هایی با قطر بزرگ به قطر ۱-۱/۲ اینچ در چوب ایجاد می‌کند. دارای یک تیغه صاف با نوک تیز است که به موقعیت و ثابت شدن مته کمک می‌کند. برخی از مته‌ها نقاطی در دو لبه دارند که به ایجاد سوراخ و نقطه خروجی تمیزتر کمک می‌کند.
  7. مته فورستنر: یک بیت فورستنر سوراخ های صاف و تمیزی را روی چوب ایجاد می کند. می توانید از آن برای ایجاد سوراخ هایی با کف صاف برای دریافت رولپلاک استفاده کنید. اگر نیاز به سوراخ کردن قطعه کار دارید، یک سوراخ خروجی منظم ایجاد می کند. طراحی همچنین به شما امکان می دهد سوراخ ها را روی هم قرار دهید. یک نقطه به شما کمک می کند تا بیت را دقیقاً روی قطعه کار قرار دهید. لقمه را به طور منظم بیرون بکشید تا در حین کار، تراشه ها و گرد و غبار پاک شوند. یک مته دستی ممکن است همیشه نیرو یا کنترل مورد نیاز برای استفاده از بیت فورستنر را به شما ندهد، بنابراین دریل پرس برای برخی از کاربردها گزینه بهتری است.
  8. مته کانترسینک: مته سینک که به آن مته پیلوت پیچ نیز می‌گویند، یک بیت تخصصی برای ایجاد سوراخ در چوب است. در یک عمل، مته می‌تواند سوراخ‌های پایلوت و کانترسینک را ایجاد کند و به شما این امکان را می‌دهد که یک بست را روی هم فرو کنید و یک دوشاخه را روی سر بست نصب کنید.
  9. پلاگ کاتر: یک کاتر پلاگین سوراخ هایی را روی چوب ایجاد می‌کند و شاخه‌های چوبی را برای استفاده در پوشاندن بست‌های فرو رفته ایجاد می‌کند.
  10. مته پله‌ای: یک بیت پله در درجه اول برای حفاری در فلز نازک، تا ۱/۴ اینچ طراحی شده است، اما با چوب کار می‌کند. طراحی پلکانی این امکان را به شما می‌دهد که از یک بیت برای سوراخ کردن سوراخ‌هایی با قطرهای مختلف استفاده کنید. اغلب قطر هر پله در مته فلزی حک می‌شود. شما همچنین می‌توانید از این نوع مته برای سوراخ کردن سوراخ‌ها و پاک کردن مواد زائد استفاده کنید.
  11. مته کاشی: یک قطعه کاشی از نوک کاربید برای سوراخ کردن برخی از انواع کاشی استفاده می‌شود و در عین حال احتمال تراشه و ترک را کاهش می‌دهد. بسته بندی را بررسی کنید تا کاشی را مشخص کنید که می‌تواند سوراخ کند.
  12. مته سنگ تراشی: یک مته سنگ تراشی برای سوراخ کردن مواد سختی مانند بتن، آجر و سایر سنگ‌ها استفاده می‌شود. برخی با مته‌های چرخشی استاندارد سیمی یا شارژی کار می‌کنند، اما مته‌هایی که برای استفاده با مته چکشی چرخشی یا چکشی طراحی شده‌اند و می‌توانند به سوراخ کردن بتن در سنگ تراشی موثرتر کمک کنند. ضربه زدن این ابزار نوک کاربید را به داخل مواد هدایت می‌کند در حالی که عملکرد چرخشی زباله‌ها را در امتداد فلوت‌ها دور می‌کند.
  13. مته گرد بر: یک مته که سوراخ‌های بزرگی را برای نصب سخت افزار درب یا ایجاد یک گذرگاه برای سیم کشی ایجاد می‌کند. یک برش در کناره سیلندر اره به شما این امکان را می‌دهد که آن را بیرون بکشید. به طور معمول، یک مته گرد بر به یک آربور یا سنبه که شامل یک ساق است متصل می‌شود. آربور همچنین دارای یک بیت پیلوت برای وسط و ثابت کردن تیغه برش است. برخی از اره‌های حفره‌ای کوچک‌تر دارای ساقه داخلی هستند و از اره پیلوت استفاده نمی‌کنند. یک گرد بر سوراخ دو فلزی چوب و فلز را برش می‌دهد. یک اره سوراخ دار با لبه کاربید روی مواد سنگین تری مانند کاشی و سرامیک و سنگ تراشی کار می‌کند. مته گردبر با لبه الماس نیز روی کاشی و سنگ تراشی کار می‌کند اما سریعتر از مدل‌های کاربید برش می‌دهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید مته گرد بر

انواع مجموعه مته بر اساس جنس:

موادی که مته‌ها از آن‌ها ساخته می‌شوند و پرداخت‌های اعمال شده بر روی آن‌ها نقش مهمی در طول عمر و عملکرد بیت دارند. مصالح و پوشش‌های متداول عبارتند از:

استانداردهای مجموعه مته:

استانداردهای اصلی برای مته‌ها به شرح زیر است:

حتما بخوانید: راهنمای خرید انبر پرچ

نکات مهمی که هنگام خرید مجموعه مته باید در نظر بگیرید:

  1. مواد: قبل از شروع خرید مته، مهم است که بدانید دقیقاً برای چه شغلی به آن نیاز دارید. آیا در سنگ یا چوب سوراخ می‌کنید؟ یا نیاز به حفاری دقیق روی مواد سفت و سخت مانند شیشه دارید؟ چیزی که در حال حفاری آن هستید اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید.
  2. دقت: هنگامی که ابزار را با مواد مطابقت دادید، باید در نظر بگیرید که چقدر باید دقیق باشید. برخی برای ایجاد سوراخ‌های تمیز ایده آل هستند در حالی که برخی دیگر برای ایجاد سوراخ‌های ناهموار مناسب هستند. باز هم، داشتن درک واضح از کاری که انجام می‌دهید در اینجا مهم است زیرا می‌توانید بهترین نوع مته را برای پروژه خود پیدا کنید.
  3. مشخصات اندازه: در ایالات متحده، مته‌های استاندارد اغلب به صورت کسری، ۱/۶۴ اینچ، معمولاً از ۱/۱۶ اینچ تا یک اینچ اندازه می‌شوند. اگر به سوراخ بزرگ‌تری نیاز دارید، می‌توانید بیل یا مته گردبر را انتخاب کنید. اندازه بیت نیز ممکن است به میلی متر و اعشار برچسب گذاری شود، اما نگران نباشید که بفهمید کدام اندازه‌ها معادل هستند. نمودارهای تبدیل در هر جایی که مته‌ها فروخته می‌شوند پست می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به صورت آنلاین نیز پیدا کرد.
  4. زاویه نقطه: از مته‌ای به مته دیگر متفاوت است (۹۰ درجه، ۱۲۰ درجه، ۱۳۵ درجه، ۱۴۰ درجه، ۱۴۵ درجه) و باید متناسب با فلزی باشد که قصد دارید حفاری کنید. هرچه فلز سخت‌تر باشد، زاویه نقطه بزرگ‌تر و بنابراین نقطه صاف‌تر است. این عامل به مواد مته نیز بستگی دارد.
  5. پوشش‌های مته: نکته مهم در هر مته روکش دار ضخامت پوشش است. خرید از یک برند معتبر به طور معمول تضمین می‌کند که یک مجموعه مته با ضخامت مناسب به دست آورید، با این حال، نقطه ضعف خرید مجموعه مته ارزان قیمت این است که اغلب روکش‌ها نازک هستند و به خصوص سخت گیر نیستند، به این معنی که پوشش به زودی فرسوده می‌شود و فلز هسته را آشکار می‌کند.
  6. سازگاری: هنگام انتخاب مجموعه مته، مهم است که بررسی کنید آیا مجموعه‌ای که می‌خواهید با نوع یا مارک دریل شما سازگار است یا خیر. برخی از مجموعه‌های مته‌ها دارای اتصال جهانی خواهند بود، به این معنی که با اکثر چاک‌های دریل (بخشی از مته که مته در آن قرار می‌گیرد) سازگار هستند، در حالی که مته‌های تخصصی‌تر ممکن است فقط با مارک‌ها یا انواع خاصی از مته‌ها کار کنند. بنابراین مهم است که قبل از کلیک بر روی دکمه بسیار مهم «خرید محصول» این موضوع را بررسی کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید مجموعه مته مورد نظر خود را خریداری نمائید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه مجموعه مته ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ مجموعه ۶ عددی مته و سه نظام فشاری مدل Doko P

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ مجموعه ۶ عددی مته فلز ونوس دی اس اچ مدل ۱۵۰۱۰۴

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ مته قلاویز کد ۶۵۴ مجموعه ۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ مته و سری پیچ گوشتی وی تولز مدل VT2127 مجموعه ۲۰۴ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ مته جاب مدل JB-0009 مجموعه ۹ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ مته گردبر مدل Gh-4510 مجموعه ۱۱ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ مته پله ای خزینه مدل ۳۰۶ مجموعه ۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ مته اور فرز مشتی باس مدل R0UTERBIT-SET مجموعه ۱۲ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ مته کاجی جاب مدل JB-600 مجموعه ۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ مته آهن ولف مدل HSS مجموعه ۱۹ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ مته شیلر کد ۲۰۲۱ مجموعه ۱۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ مته حدیده و قلاویز جاب مدل J-11140 مجموعه ۴۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ مته گردبر کاتکس مدل ۹۹۹۹ مجموعه ۱۱ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ مته و سری متابو مدل ۶۲۶۷۰۸۰۰۰ مجموعه ۸۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ مته قلاویز چپ گرد کد ۷۲۵ مجموعه ۸ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ مته پله ای مدل کاجی مجموعه ۳ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ مته بتن ساتا مدل ۵۰۰۶۰۵ مجموعه ۵ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ مته باس مدل Db16 مجموعه ۱۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ مته برش مدل ۲۰۲۳ مجموعه ۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ مته چهار شیار مدل AT – 4678×110 سایز ۴ /۶ /۷ / ۸ میلی متر مجموعه چهار عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ مته آهن اینکو مدل AKSDB-9165 مجموعه ۱۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ مته فرز انگشتی کد ۸۵۸۰ مجموعه ۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ مته حدیده قلاویز مدل NC&NF.NPT مجموعه ۴۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ مجموعه ۱۹عددی مته رونیکس مدل RX-5581

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ مته برش مدل Hss مجموعه شش عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ مته گردبر آزارا کد ۲۲ مجموعه ۶ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ قلاویز و مته هلی کویل مدل گوریلا کد YP-SIZE-5-12MM مجموعه ۱۳۱ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ مجموعه ۶ عددی مته قلاویز چپ گرد کد ۳۶

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ مته خزینه کد ۵P مجموعه ۵ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ مته چوب تراش مدل T10 مجموعه ۱۰ عددی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید مجموعه مته در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید آچار فرانسه