شگفت انگیز های دیجی کالا

راهنمای خرید مکان یاب کوهنوردی یا جی پی اس پرفروش

چگونه بهترین نوع مکان یاب(جی پی اس) را خریداری نماییم؟

برای پیدا کردن مسیر در کوهنوردی با اینکه وجود راهنمای محلی بهترین گزینه است اما همیشه امکان پذیر نمی باشد و در دسترس نیست. ما به شما توصیه می کنیم برای یافتن مسیر درست از یک دستگاه جی پی اس دستی برای مسیر یابی استفاده کنید تا با خیالی آسوده در طبیعت به گشت و گذار بپردازید.
جی پی اس این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که مسیر های جدید را ثبت کنید و با توجه به توضیحات، محل را نامگذاری کنید تا در آینده به آن دسترسی داشته باشید و دیگران هم بتوانند از آن استفاده کنند. اگر می خواهید از مسیر های ثبت شده دیگران استفاده نمایید، بایستی فایل مسیر را با فرمت مربوطه به دستگاه انتقال دهید و با خیالی راحت از طبیعت گردی لذت ببرید و به راهنمای محلی نیاز نداشته باشید.

انواع دستگاه های مکان یاب(gps) جی پی اس:

دستگاه های جی پی اس تخصصی، گران قیمت هستند و شما برای خرید یک دستگاه جی پی اس ساده بایستی حداقل یک میلیون تومان هزینه کنید. قبل از خرید این دستگاه به معرفی معروف ترین شرکت های سازنده آن می پردازیم…

Garmin

Magellan

Midland

Rand McNally

TomTom

وقتی صحبت از gps می شود خود به خود به یاد نام  شرکت Garmin (گارمین) و محصولاتش می افتیم که نخستین سازنده این محصول می باشد.

پر طرفدارترین دستگاه های شرکت  Garmin (گارمین):

محصولات با کیفیتی همچون  etrex 30x، GPSMap64s را نام برد که با قیمت های متوسط و پایین در بازار عرضه می شوند. این دو مدل ویژگی های مشترک زیادی دارند.

مقایسه دو محصول فوق از نظر آنتن دهی:

متاسفانه شرکت سازنده گارمین، توضیحاتی در مورد آنتن دهی بیان نکرده اند ولی بنده با توجه به تجربه و استفاده از هر دو محصول در شرایط یکسان اطلاعاتی در اخیار شما عزیزان قرار می دهم.
چه از نظر پردازنده، گرافیک و چه در زمینه پردازش محاسباتی مانند مسیریابی جاده ای مدل GPSMap 64s بهتر از etrex 30x عمل کرد.

مقایسه از نظر نرم افزاری:

از نظر نرم افزار هر دو مدل بسیار شبیه یکدیگر هستند ،ولی اگر تخصصی تر به کار توجه داشته باشیم مدل GPSMap 64s دارای گزینه های بیشتری می باشد.
اگر سرعت کار با دستگاه برای شما مهم می باشد و قصد دارید به طور همزمان نقشه های متعددی کار کنید باز هم مدل GPSMap 64s را به شما توصیه میکنم.
اگر چشمان شما نزدیک بین است و در کوهستان امکان استفاده از عینک طبی را ندارید etrex 30x را به شما توصیه می کنم. اگر قصد صعود های زمستانی دارید و با موارد بالا مشکلی ندارید etrex 30x برای شما بهترین گزینه است.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید دستگاه جی پی اس کوهنوردی:

 

در ادامه ۱۰ مورد از پرفروش ترین gps های حال حاضر را به شما معرفی می کنم که علاوه بر کیفیت بالا دارای قیمت پایین می باشند ، برای خرید هرکدام می توانید بر روی عکس محصول یا آیتم زیر آن کلیک نموده و از فروشگاه معتبر خریداری نمایید توجه داشته باشید که قیمت ها به صورت روزانه و هفتگی بروزرسانی می شوند.


۱ جی پی اس روید مدل QUASAR R93i new

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ جی پی اس مدل GF-22

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ جی پی اس گارمین مدل Etrex se

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ جی پی اس گارمین مدل etrex 32x

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ جی پی اس گارمین مدل MAP 65S

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ جی پی اس همراه گارمین مدل eTrex 10

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ جی پی اس مدل GF-07

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ جی پی اس گارمین مدل Montana 700

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ جی پی اس گارمین مدل Colorado 300

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه مکان یاب (جی پی اس) در اختیار شما قرار دهد. راهنمای خرید برای وسایل مورد استفاده در بخش کوهنوردی و کمپینگ در این لینک قابل رویت است. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عصای کوهنوردی