شگفت انگیز های دیجی کالا

جامپ استارتر خودرو، راهنمای خرید انواع جامپ استارتر خودرو ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید جامپ استارتر خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از لوازم مهم و ضروری در خودروهای بنزینی و دیزلی جامپ استارتر خودرو می‌باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که باتری ماشین شما خالی کند. در این شرایط هل دادن ماشین کار اصلا خوبی نیست و اگر باتری شما صفر شده باشد هم روشن نخواهد شد. در این شرایط باید یا با یکی از دوستان و نزدیکان خود تماس بگیرید که برای باتری به باتری کردن به محل بیاید که باتری به باتری کردن هم نیاز به کابل مخصوص دارد و عواقب خطرناک‌تری برای کامپیوتر خودرو به همراه خواهد داشت. پس شاید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، تماس با امداد خودرو باشد. اما متاسفانه به دلیل ترافیک سنگین شهری ممکن است، مدت‌ها زمان ببرد تا به شما برسند، پس شما می‌توانید با خرید یک جامپ استارتر خودرو دیگر نگران خالی شدن باتری ماشین خود نباشید. این وسیله یک پاور بانک ظرفیت بالا است که قادر به روشن کردن خودرو بدون باتری می‌باشد. بهتر است از این دستگاه برای کمک دادن به باتری خود استفاده کنید.

جامپ استارتر خودرو علاوه بر روشن کردن خودرو در مواقع اضطراری می‌تواند به عنوان یک پاور بانک برای شارژ کردن، تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ مورد استفاده قرار بگیرد. اگر اهل مسافرت هستید و برای نزدیک شدن مسیرها از جاده‌های انحرافی استفاده می‌کنید، امکان اینکه باتری خودرو شما با مشکل مواجه شود و در راه بمانید به دور از انتظار نیست. بنابراین بهتر است، همیشه همراه خود یک جامپ استارتر خودرو داشته باشید. بخصوص اگر در فصل تابستان هستید و مدام کولر خودرو شما روشن است، فشار بیشتری به باتری شما وارد می‌شود. بعد از پمپ بنزین باتری و دینام مهم‌ترین قسمت خودرو به حساب می‌آیند، که خراب شدن هر یک از آن‌ها در صورتی که تدابیر لازم را اتخاذ نکرده باشید، در راه خواهید ماند. پیشنهاد ما به شما این است که به جای خرید پاور بانک به فکر خرید یک جامپ استارتر خودرو باشید، زیرا علاوه بر اینکه گوشی و سایر لوازم برقی شما را شارژ می‌کند، در مواقع اضطراری برای روشن کردن خودرو به کارتان می‌آید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر زیاد می‌کنید و تجربه ماندن در راه را دارید و دوست ندارید که این اتفاق دوباره برای شما تکرار شود، احتمالا تصمیم به خرید جامپ استارتر خودرو گرفته‌اید، اما شاید با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده باشید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع جامپ استارتر خودرو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید جامپ استارتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

جامپ‌استارتر خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

یک وسیله‌ای الکترونیکی که شباهت زیادی به یک پاور بانک دارد و قادر است، زمانی که شارژ خودرو شما به صورت کامل تخلیه شده و امکان هل دادن باتری به باتری کردن وجود ندارد به وسیله آن خودرو خود را روشن کنید. در مواردی با این وسیله می‌توان باتری خودرویی که شارژ آن به طور کامل تخلیه شده را به طور کامل شارژ کرد. این وسیله علاوه بر استارتر بودن برای خودرو به عنوان یک پاور بانک برای شارژ کردن باتری گوشی، تبلت و لپ تاپ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه با وجود این دستگاه کمتر کسی برای خالی شدن شارژ باتری در راه می‌ماند. این دستگاه در توان و ظرفیت‌های مختلف موجود می‌باشد که در ادامه شما را با تک تک مدل‌های این وسیله آشنا می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید باتری خودرو

نحوه استفاده از جامپ استارتر خودرو:

قبل از شروع کار شما باید همانند یک پاور بانک دستگاه استارتر را به طور کامل شارژ کنید. سپس آن را همراه خود در خودرو داشته باشید. پیشنهاد می‌شود، همیشه قبل از سفر از شارژ بودن آن اطمینان حاصل کنید. زمانی که شارژ باتری به هر دلیل تخلیه شد، اول از بسته بودن سویچ اطمینان حاصل کنید به دلیل آسیب ندیدن کامپیوتر و یونیت ایر بگ، بعد کابل قرمز به مثبت باتری و کابل مشکی به منفی باتری وصل کنید. حالا می‌تونید خودرو را مثل همیشه روشن نمائید. بعد از روشن شدن خودرو بست‌ها را به ترتیب ار باتری جدا کنید. اول بست مشکی از منفی و بعد بست قرمز یا مثبت را از باتری خودرو خارج کنید.

انواع جامپ‌استارتر خودرو:

  1. جامپ‌استارتر پمپ باد: شاید برای خیلی از افراد داشتن استارتر به تنهایی قابل درک نباشد و نخواهند یک وسیله را خریداری کنند که ببینند روزی به کارشان می‌آید یا خیر به همین جهت شرکت‌های تولید کننده اقدام به ساخت این دستگاه به همراه پمپ باد می‌کنند. تا شما دیگر بدون نیاز به مراجعه به آپاراتی باد چرخ‌های خود را تنظیم کنید و پنچری خودرو را در آورید و در مواردی که باتری خودرو شما به هر دلیلی خالی شد، به وسیله این دستگاه خودرو خود را ظرف چند ثانیه مجدد روشن کنید.
  2. جامپ‌استارتر اینورتر‌دار: این وسیله هم برای اینکه فقط یک استارتر معمولی نباشد برای آن یک اینورتر تعبیه شده است که قادر به تامین برق ۲۲۰ ولت با باتری خود استارتر می‌باشد. این وسیله در روی خود یک پریز برق دارد که شما با داشتن آن می‌توانید در هر نقطه‌ای بدون باتری خودرو به برق شهری دسترسی داشته باشید و در مواردی که باتری خودرو هم به هر علتی شارژ خود را از دست داد، برای روشن کردن خودرو خود از این وسیله استفاده کنید. لازم به ذکر است که شما باید قبل از استفاده آن را به برق زده تا کاملا شارژ شود.
  3. جامپ‌استارتر همه‌کاره: شاید خیلی از شما ترجیح دهید به جای خرید یک استارتر ساده که ممکن است در طول چند سال اصلا به کار شما هم نیاید، اقدام به خرید یک استارتر همه‌کاره کنید. این وسیله معمولا دارای خروجی‌های مختلف برای شارژ دستگاه‌های مختلف نظیر تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ می‌باشد و به عنوان یک پاور بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گوشه این وسیله یک چکش برای شکستن شیشه در موارد اضطراری وجود دارد. همچنین برخی مدل‌ها دارای چراغ قوه، پخش کننده موسیقی یا پمپ باد می‌باشند. که این وسیله را به یک ابزار همه کاره تبدیل می‌کند.

مزایای استفاده از جامپ استارتر خودرو:

بهترین جامپ استارتر موجود در بازار ایران:

شاید کار چندان آسانی نباشد که بخواهیم به شما یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک استارتر خودرو معرفی کنیم. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی یک محصول خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای استارتر خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

جامپ استارتر خودرو از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید پاور بانک خودرو وجود دارد که شما از طریق هر یک از روش‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید. اما از آنجایی که معرفی تک تک روش‌ها یک کار زمان بر بوده و شاید نیاز به یک مقاله جداگانه داشته باشد، در ادامه به شما دو روش را که بیشتر از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد را معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه مبدل برق خودرو

نکات مهم هنگام خرید جامپ استارتر خودرو:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید جامپ‌استارتر خودرو باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد، شما با مشخص کردن میزان بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج می‌شوند و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. ظرفیت استارتر: ظرفیت این وسیله بر حسب آمپر سنجیده می‌شود، یعنی میزان آمپری که در ساعت از این وسیله می‌توان کشید. همان طور که می‌دانید ظرفیت یک باتری معمولی خودرو حدود ۶۰ امپر می‌باشد، اما ممکن است، ظرفیت باتری دستگاه ۱۲ آمپر باشد. این عدد نشانگر این است که چه میزان می‌توانید از دستگاه کار بکشید. برای روشن کردن لامپ سقف خودرو چیزی در حدود ۱ آمپر و برای شارژ کردن تلفن همراه به چیزی حدود ۲ آمپر نیاز دارید.
  3. حداکثر جریان: معمولا زمان استارت زدن بیشترین میزان جریان از باتری خودرو گرفته می‌شود. این جریان با توجه به تعداد سیلندر خودرو و سردی هوا می‌تواند عددی متفاوت باشد. در واقع شما هنگام خرید استارتر باید توجه کنید که خودرو شما چه میزان آمپر نیاز دارد. میزان جریان استارت در یک ماشین معمولی چیزی در حدود ۲۰۰ آمپر می‌باشد. اکثر مدل‌ها این مقدار را ساپورت می‌کنند اما با توجه به اینکه ممکن است، خودرو با تک استارت روشن نشود، هر چه این عدد بیشتر باشد به نفع شما است.
  4. سیم‌های استارتر: شاید مهم‌ترین قسمت یک استارتر کابل‌های اتصال به باتری خودرو باشند. شاید فکر کنید که کابل هر دستگاه با دیگری متفاوت است در صورتی که اصلا این طور نیست و تفاوت اصلی آن‌ها در کیفیت آن‌ها می‌باشد. بهترین جنس برای سیم‌های اتصال دستگاه مس می‌باشد، زیرا بعد از طلا و نقره رساناترین فلز جهان است. هر چه ضخامت کابل‌های اتصال به دستگاه بیشتر باشد، کیفیت بالاتری دارند.
  5. پمپ باد و چراغ قوه: دو ویژگی جالبی که یک استارتر خوب می‌تواند داشته باشد، داشتن این دو وسیله است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جاده پنچر شوید و زاپاس شما هم باد نداشته باشد در این شرایط پمپ باد دستگاه به کار شما می‌آید یا ماشین شما در شب در یک قسمت خطرناک خراب شود، شما می‌توانید با روشن کردن چراغ اضطراری دستگاه و قرار دادن آن در یک فاصله مشخص رانندگان اطراف را از خطر آگاه کنید.
  6. توان دستگاه: تفاوت اصلی مدل‌های مختلف این دستگاه در توان آن‌ها می‌باشد. توان وسایل برقی بر حسب وات سنجیده می‌شود. هر چه وات دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن هم بالا می‌رود. در واقع باتری شما با یک دستگاه با توان بالاتر سریع‌تر شارژ می‌شود. برای شارژ نمودن باتری خودرو با مدل‌های معمولی چیزی در حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است تا به طور کامل شارژ شود. هر چه توان دستگاه شما بیشتر باشد، این زمان کاهش می‌یابد.

روش نگهداری از جامپ استارتر خودرو:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید جامپ استارتر خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه جامپ استارتر ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل CRJS03

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ جامپ استارتر خودرو سونتی می مدل PS01 ظرفیت ۱۱۱۰۰ میلی آمپر ساعت

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ جامپ استارتر و پمپ باد شارژی پرودو مدل pd-2in1jsap

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل Super Energy Air Car Jump Starter CGNL10000mAh

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ جامپ استارتر و پاوربانک پاورولوجی مدل PPBCHA29 16000mAh PD18W QC3.0 1200A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل BS-CH003

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ جامپ استارتر راوپاور مدل RP-PB1208 ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل CGNL020001 ظرفیت ۲۰۰۰ آمپر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل CGNL020101

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ جامپ استارتر خودرو مدل asl16000

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل CGNL020001

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل  JS03

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ جامپ استارتر خودرو های پاور کد ۶۵۴۵۶

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ جامپ استارتر خودرو صنایع تولیدی البرز توان کد ۰۳

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ جامپ استارتر خودرو یوسمز مدل ZB284

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ جامپ استارتر هایت پاور مدل ۲۰۲۱ به همراه پاور بانک جامپ استارتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ جامپ استارتر خودرو باسئوس مدل BS-CH004-2

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ جامپ استارتر خودرو بیسوس مدل ALPHA SERIES 600A

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ جامپ استارتر خودرو ریمکس مدل RPP-510

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ جامپ استارتر و پاوربانک خودرو سونتی می مدل ۷۰Mai Midrive PS06

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ مجموعه جامپ استارتر خودرو های پاور مدل ۲۰۲۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ جامپ استارتر شل مدل SH990

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ جامپ استارتر خوردرو سوِنتی مِی مدل PS06

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ جامپ استارتر باطری خودرو سونتی می مدل PS06

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید جامپ استارتر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید راکر کودک