شگفت انگیز های دیجی کالا

راهنمای خرید یک تار خوب و خوش صدا برای افراد مبتدی تا حرفه ای

اگر قصد خرید یک ساز خوب و خوش صدا دارید با ما همراه باشید.

تار از زمان های گذشته یکی از سازهای پر طرفدار برای علاقه مندان به موسیقی سنتی بوده است، و سالانه توجه بسیاری از هنرجویان را به خود جلب می کند.

این ساز برخلاف سایر سازهای قدیمی دست ساز می باشد. شما می توانید یک مدل از این ساز را با نام یک سازنده و یک مهر، امّا با چند نوع جنس در بازار پیدا کنید. پس خرید ساز بر اساس مهر و نام شخص سازنده منطقی به نظر نمی رسد و بایستی مهارت های لازم برای خرید بهترین نوع ساز را داشته باشید. اگر شما هم می خواهید که بهترین مدل ساز را خریداری نمایید با ما همراه باشید تا دانش لازم برای خرید یک تار خوب و خوش صدا را به دست آورید.

نوع ساخت در خوش صدایی تار بسیار موثر است بنابراین باید اطلاعات کافی در مورد کاسه ساز ،دسته یا خرک آن داشته باشید.

امروزه در بیشتر شهرهای ایران سازندگان تار وجود دارند که می توانند ساز مورد نیاز هنرجویان را تهیه نمایند و نیاز آنها را برآورده سازند.

مشخصات یک تار خوب و خوش صدا

نوع صدا دهی ساز

نقاره و کاسه ساز

جنس پوست به کار رفته در ساز

نوع خرک ساز

نوع دسته ساز

نوع پرده ساز

نحوه نگهداری از ساز تار

شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی بر نگهداری آن دارد، به طوری که بهترین شرایط آب و هوایی برای نگهداری تار در آب و هوای معتدل و بهاری می باشد، چون معمولا بارش های پراکنده و وزش باد باعث حفظ رطوبت می شود. اگر قصد سفر به مناطق خشک و کویری ایران را دارید، خطری ساز شما را تهدید نمی کند و می توانید با خیال راحت آن را همراه خود ببرید.

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید به دلیل بارانی و مرطوب بودن آب و هوای شمال کشور، بهتر است از کیسه های رطوبت گیر یا همان سیلیکاژل داخل جلد ساز استفاده نمایید. برای حفظ کیفیت سیلیکاژل هر چند وقت یک بار آن را از داخل جعبه خارج کنید و برای احیا مقابل نور خورشید قرار دهید.

حتی الامکان ساز را به دیوار آویزان نکنید چون ممکن است به زمین برخورد کند و شکسته شود. هرگز ساز را مقابل نور مستقیم خورشید و گرما قرار ندهید. امن ترین مکان برای نگهداری تار جعبه مخصوص آن می باشد.

مواقعی که قصد اسباب کشی دارید از قرار دادن اشیاء بر روی آن خودداری کنید.

در ادامه به شما ۱۹ مدل از بهترین و پرفروش ترین تارهای حال حاضر بازار ایران را معرفی می کنیم. فراموش نکنید، با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ تار آوای مولانا مدل خورشید

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ تار توکل علی یاری مدل سرپنجه قنبری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ تار شهنواز کد ۰۳

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ تار آوای مولانا مدل ارشد

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ تار مدل دومهر ویژه

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ تار خسرو کرمی مدل دو مهر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ تار مدل دومهر ویژه

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ تار مدل حصار دو مهر کد HT202

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ تار دو مهر خسرو کرمی مدل آواز

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ساز تار در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سه تار