شگفت انگیز های دیجی کالا

ریسه ال‌ای‌دی، راهنمای خرید انواع ریسه LED شلنگی و برچسبی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ریسه ال‌ای‌دی باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از جدیدترین لامپ‌های تزئینی که وارد صنعت برق ساختمان شده ریسه ال‌ای‌دی می‌باشد. این مدل لامپ در حوضه نور مخفی نقش مهمی ایفا می‌کند به طوری که سازه‌های کنافی که ساخته می‌شوند بدون داشتن نور مخفی که با ریسه ال‌ای‌دی انجام می‌شود، هیچ گونه زیبایی خاصی ندارند و با داشتن ریسه رنگی زیبایی به خود می‌گیرند. خوشبختانه تنوع رنگی ریسه ال‌ای‌دی در بازار به گونه‌ای می‌باشد که دست شما برای انتخاب رنگ دلخواه کاملا باز است.

ریسه ال‌ای‌دی از قیمت مناسبی برخوردار است به طوری که بیشتر برق‌کارهای ساختمانی از این ریسه‌ ها برای تزئین قسمت‌های مختلف استفاده می‌کنند. نصب ریسه ال‌ای‌دی کار بسیار ساده‌ای است به گونه‌ای که خود شما هم بدون داشتن تخصص خاص می‌توانید از این وسیله استفاده کنید. امروزه در نمای بیرون ساختمان‌ها هم از ریسه ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند. با روی کار آمدن دکوراسیون کنافی کمتر ساختمانی را می‌توانید پیدا کنید که حداقل یک متر ریسه‌ ال‌ای‌دی در آن به کار نرفته باشد.

ریسه ال‌ای‌دی مصرف برق کمی دارد شاید یکی از دلایلی که باعث شده این وسیله بیشتر مورد توجه قرار بگیرد همین موضوع باشد. همچنین ریسه‌ ال‌ای‌دی دارای طول عمر بالایی هستند و به راحتی لامپ‌های معمولی نمی‌سوزند. بیشترین احتمال سوختن ریسه‌های رنگی زمان سوکت زدن اتفاق می‌افتد. همان طور که می‌دانید ریسه‌ ال‌ای‌دی را نمی‌توان مستقیم به برق شهری وصل کرد و حتما باید از درایور استفاده شود.

اگر شما هم قصد خرید ریسه ال‌ای‌دی دارید انا با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع ریسه ال‌ای‌دی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید ریسه ‌ال‌ای‌دی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

ریسه‌ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

ریسه ال‌ای‌دی در واقع از یک نوار لاستیکی ساخته می‌شود که درون آن تعداد مشخصی دیود نورانی ال‌ای‌ای در فاصله‌های مشخصی نصب شده است. ریسه‌ها معمولا به صورت باریک طراحی می‌شوند زیرا برای اینکه ریسه ممکن است در جاهای خاص مانند زیر کابینت کنار پله و دیگر جاها که فضای کافی وجود ندارد نصب شوند. ریسه‌های از رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا شما بتوانید نور آن را با سایر دکوراسیون خود ست کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پنل ال ای دی

ریسه‌ال‌ ای دی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده:

  1. سیم یا نوار: بسته به نوع ریسه می‌تواند متفاوت باشد در واقع منابع نوری روی آن‌ها قرار می‌گیرند. در ریسه‌های نواری دیود‌های اس ام دی روی یک نوار از فیبر مدار چاپی لحیم می‌شوند که امکان بریده شدن آن‌ها خیلی کم است. در نمونه شلنگی دیودها به وسیله سیم به هم متصل می‌شوند که امکان قطع شدن در این نمونه بیشتر از نمونه قبلی است.
  2. چیپ LED: در واقع منبع اصلی تولید نور در ریسه‌ها دیودهای نورانی هستند که بسته به نوع ریسه می‌توانند از نوع Dip و SMD باشند. نوع چیپ در ریسه‌های نواری دیود ال ای دی smd است که نور را بهتر پخش می‌کنند و در ریسه‌های شلنگی دیودها از نوع Dip است که صرفا جنبه زیبایی دارد.
  3. فلاشر یا کیت: یک برد الکترونیکی است که با بهره گیری از آن می‌توانید شدت تابش نور در ریسه را کنترل کرده و به انتخاب خود آن را تنظیم نمایید. در برخی از بردها امکان فلش یا چشمک زدن ریسه فراهم است.
  4. ترانس یا درایور: همان طور که می‌دانید ریسه‌ها را نمی‌توان مستقیم به برق ۲۲۰ ولت شهری وصل کرد زیرا ولتاژ مورد نیاز آن‌ها کمتر از این مقدار است. بنابراین برای روشن کردن ریسه خود نیاز به یک درایور مخصوص دارید.
  5. سوکت اتصال: برای متصل کردن ریسه به درایور شما نیار به وسیله‌ای به نام سوکت دارید. سوکت سوزنی شکل است و آن را با فشار وارد ریسه می‌کنند. بعد از اتصال سوکت به درایور حتما اطراف سوکت را با چسب برق محکم کنید.

انواع ریسه رنگی LED:

ریسه ال ای دی در چه رنگ‌هایی تولید می شود؟

برخلاف زمان گذشته که تعداد رنگ‌های ریسه رنگی محدود بود امروزه رنگ‌های مختلفی از ریسه رنگی وارد بازار شده که تعدادی از رایج‌ترین رنگ‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای استفاده از ریسه ال ای دی:

  1. از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند به طوری که آن‌ها را به راحتی سر پیچ‌ها تا زاویه ۶۰ درجه می‌توان خم کرد.
  2. نسبت به سایر لامپ‌های تزئینی برق کمتری مصرف می‌کنند به عنوان مثال مصرف برق یک لامپ ال ای دی برابر با مصرف برق چند متر از یک ریسه ال‌ای‌دی است.
  3. دارای طیف گسترده‌ای از رنگ هستند بنابراین شما با توجه به دکوراسیون منزل خود می‌توانید آن‌ها را با هر دکوری ست نمایید.
  4. نسبت به لامپ‌های دیگر که گرمای زیادی تولید می‌کنند، ریسه‌ها گرمای زیادی تولید نمی‌کنند.
  5. شرایط آب و هوایی مختلف تاثیری روی کارکرد آن‌ها ندارد به عنوان مثال: طول عمر یک ریسه در استان اردبیل با همان ریسه در استان خوزستان یکسان است.
  6. شدت نوری بالایی دارند یعنی محلی که ریسه در آن نصب می‌شود را به میزان مناسب روشن می‌کند.
  7. برخی از آن‌ها دارای ریموت کنترل می‌باشند یعنی در نقطه از منزل می‌توان آن‌ها را کنترل نمود. برخی مدل‌ها هفت رنگ بوده و با کنترل می‌توان رنگ آن را تغییر داد.

شدت نور ریسه ال‌ ای دی به چه مواردی بستگی دارد؟

ریسه ال ای دی از کجا بخریم؟

شما در واقع به دو صورت می‌توانید ریسه رنگی مورد نظر خود را از بازار خریداری نمایید.

  1. خرید حضوری: شما می‌توانید به نزدیک‌ترین الکتریکی محل سکونت خود مراجعه کرده و ریسه رنگی مورد نظر خود را خریداری کنید. مزایا: بلافاصله بعد از خرید جنس خود را تحویل می‌گیرید. معایب: تنوع مدل و رنگ کمتر، قیمت گران‌تر به علت اضافه شدن اجاره مغازه
  2. خرید اینترنتی: شما می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر ریسه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. معایب: تحویل طی چند روز کاری مزایا: تنوع زیاد رنگ‌ها و مدل‌ها، قیمت ارزان‌تر از بازار، امکان مرجوعی کالا در صورت عدم رضایت و برگشت پول

بهترین مارک ریسه ال ال دی بازار:

اگر بخواهیم به شما تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک ریسه ال‌ای‌دی معرفی کنیم، بیشتر یک کار تبلیغاتی انجام داده‌ایم و از آن‌جایی که وظیفه اصلی سایت کیمیک معرفی و راهنمای خرید محصولات است در ادامه به شما لیستی از بهترین برندهای ریسه ال ای دی موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پروژکتور قوی

نکات مهم هنگام خرید ریسه ال ای دی:

  1. قیمت ریسه: قبل ازهر کاری میزان بودجه برای خرید ریسه رنگی را مشخص کنید. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، زمانی که شما مقدار بودجه را مشخص کنید، خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب حذف شده و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع ریسه: ریسه‌های موجود در بازار از نظر شکل ظاهری و نوع استفاده به سه دسته مهم تقسیم می‌شوند. ریسه‌های نواری که معمولا چسبی هستند و خیلی نازک و ظریف هستند. ریسه‌های شلنگی که مخصوس پیچیدن به دور درخت و جاهای دیگر است و مدل نئون فلکسی که مناسب تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد. شما باید با توجه به نوع استفاده خود و با مشورت برق‌کار خود یکی از مدل‌ها را انتخاب و خریداری کنید.
  3. تعداد لاین: برخی از ریسه‌ها تک لاین هستند یعنی در یک خط تنها یک عدد ال ای دی به کار رفته و برخی دیگر دو لاین می‌باشند که به این معنی است که در هر خط از ریسه تعداد دو ال ای دی کنار هم قرار دارد. طبیعی است که هر چه تعداد ال ای دی در ریسه شما بیشتر باشد شدت نور تولید شده قوی‌تر است. پس می‌توان نتیجه گرفت که نور ریسه سه لاین از دو لاین و دولاین از تک لاین قوی‌تر است.
  4. طول ریسه: همیشه ریسه را در اندازه نیاز خود خریداری کنید. همان طور که می‌دانید ریسه‌ها قابلیت برش از یک متر را دارند و نمی‌توان آن را کمتر از یک متر برش داد به عنوان مثال قسمتی را اندازه گرفته‌اید که طول آن ۱۲ متر و نیم است. برای آن قسمت شما مجبورید ۱۳ متر ریسه خریداری کنید. زیرا امکان برش دادن زیر ۱ متر وجود ندارد و ۱۲ متر خیلی کوتاه است اما اضافه ۱۳ متر را می‌توان دو لایه کنار هم قرار داد.
  5. خاصیت ضد آب: اگر ریسه را برای داخل سرویس بهداشتی یا استخر شنا می‌خواهید حتما توجه داشته باشید که نوع آن IP‌‌۶۸ باشد. زیرا در این مکان‌ها نمی‌توان از ریسه معمولی استفاده کرد. توجه داشته باشید که درایور آن‌ها هم خاصیت ضد آب داشته باشد. در غیر این صورت خطر برق گرفتگی چند برابر افزایش پیدا می‌کند. در بهترین حالت ممکن ریسه شما دچار سوختگی می‌شود.
  6. برچسب انرژی: همان‌طور که می‌دانید تمام وسایل برقی دارای برچسب انرژی هستند. اگر می‌خواهید در آخر هر ماه قبض برق مصرفی شما نجومی نشود حتما به برچسب انرژی محصول توجه داشته باشید. هرچه برچسب انرژی محصول به حرف لاتین A نزدیک‌تر باشد شما برق کمتری مصرف خواهید کرد. توجه داشته باشید که هرچه میزان وات محصول بیشتر باشد برق بیشتری هم مصرف می‌کند.
  7. رنگ ریسه: همان طور که می‌دانید ریسه‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. شما با توجه به رنگ محیط می‌توانید رنگ ریسه خود را انتخاب و با دکوراسیون داخلی ست نمایید. اگر در این مورد مهارت لازم را ندارید می‌توانید ریسه‌های چند رنگ را انتخاب کنید. زیرا شما به دلخواه خود می‌توانید رنگ‌های مختلف را تست کرده و بهترین رنگ متناسب با دکوراسیون منزل خود را پیدا کنید. البته قیمت ریسه‌های چند رنگ چند برابر مدل‌های دیگر است.

روش نگهداری از ریسه ال ای دی:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ریسه ال‌ای‌دی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ریسه ال‌ای‌دی زیبا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ریسه ال ای دی مدل ۲۸۳۵ وایرلس طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ریسه ال ای دی مدل RG9007 طول ۴۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ریسه ال ای دی مدل L1 کد WS2811 طول ۵ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ریسه ال ای دی کولولایت مدل ۶۰LEDs طول ۲ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ریسه ال ای دی مدل ۵۷۳۰ PYR طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ریسه ال ای دی مودی مدل RGB طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ریسه هوشمند شیائومی مدل ۹۲۹۰۰۲۹۰۶۸

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ریسه ال ای دی مدل RGB طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ریسه نئون فلکسی مدل NO1 طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ریسه ال ای دی مدل ۲۸۳۵ وایرلس کد ۸۵۸۵ طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ ریسه ال ای دی مدل RG08 طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ ریسه ال ای دی کولولایت مدل LS167S3 طول ۲ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ ریسه ال ای دی مدل هفت رنگ طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ ریسه ال ای دی مدل ار جی بی کد ۱۱۱۰۱ طول ۶۵ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ ریسه ال ای دی مدل هفت رنگ کد ۱۹۴۵ طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ ریسه ال ای دی مدل ار جی بی کد ۱۱۱۰۱ طول ۴۵ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ریسه ال ای دی مدل شلنگی کد ۱۹۴۵ طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ ریسه ال ای دی مدل RG9007 طول ۴۵ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ ریسه ال ای دی کد ۵۷۳۰ طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ ریسه ال ای دی مدل RG9007 طول ۳۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ ریسه ال ای دی مدل هفت رنگ کد D100 طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ ریسه ال ای دی نانولیف مدل Essentials طول ۲ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ ریسه ال ای دی رویالوکس مدل شلنگی ۲۸۳۵ طول صد متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ ریسه ال ای دی مدل RG9007 طول ۳۵ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ ریسه ال ای دی مدل ار جی بی کد ۱۱۱۰۱ طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ ریسه ال ای دی نانولیف مدل Essentials طول ۱ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ ریسه ال ای دی کد RGB طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ ریسه نئون فلکسی مدل ۲۲۰V طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ ریسه اس ام دی مدل دو لاین کد ۵۷۳۰ طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ ریسه ال ای دی مدل هفت رنگ D50 طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۱ ریسه ال ای دی مدل RGB-31 کد ۵۰۵۰ طول ۱۰۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۲ ریسه اس ام دی پارس اروند مدل ۵۷۳۰ طول ۳۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۳ ریسه ال ای دی RGB مدل Modern.moods طول ۱۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۴ ریسه ال ای دی مدل سوزنی کد MK201 طول ۱۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۵ ریسه ال ای دی مدل HBCV به طول ۳.۹ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۶ ریسه ال ای دی کد ۵۷۳۰ طول ۱۰۰ متر ۲ حلقه ۵۰ متری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۷ ریسه ال ای دی مدل نئون فلکسی کد ۱۲v-10 طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۸ ریسه ال ای دی مدل شلنگی کد ۵۷۳۰ به همراه رابط ریسه طول ۱۰۰ متری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۹ ریسه ال ای دی مدل RG9007 طول ۵۰ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴۰ ریسه لامپ ال ای دی مدل دی جی سپهر طول ۹ متر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ریسه ال‌ای‌دی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لوستر سقفی