شگفت انگیز های دیجی کالا

آبگرمکن، راهنمای خرید انواع آبگرمکن گازی و برقی ارزان+قیمت روز

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید آبگرمکن باید به آن ها توجه داشته باشید.

بدون شک یکی از بهترین اختراعات دست بشر آبگرمکن است. زندگی بدون داشتن آبگرم ممکن نیست، شاید شما بتوانید خیلی از کارهای روزمره خود مانند: شستن لباس و ظروف خود را با آب سرد انجام دهید، اما هرگز بدون داشتن آبگرم نمی‌توانید استحمام کنید. این موضوع در فصل زمستان بیشتر خود را نشان می‌دهد. این‌جاست که شما به اهمیت آبگرمکن پی‌می‌برید. در واقع شما هیچ خانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که دارای آبگرمکن نباشد. زیرا مهم‌ ترین وسیله در هر خانه‌ای بدون شک آبگرمکن است.

هیچ لذتی در دنیا بالاتر از دوش گرفتن با آب گرم نیست به خصوص اگر هوا سرد باشد و بدن شما بعد از انجام کارهای روزانه خسته باشد. دوش آب گرم کاملا خستگی را از تن شما بیرون می‌کند. داشتن آب گرم راحت و لی درد سر مستلزم داشتن یک آبگرمکن خوب و باکیفیت می‌باشد. در واقع یک آبگرمکن خوب است که می‌تواند آرامش و آسایش را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. شاید خیلی از منازل به پکیج دیواری مجهز شده باشند و همیشه آبگرم در دسترس داشته باشند، اما بهتر است بدانید که این وسیله نسبت به آبگرمکن نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید آبگرمکن دارند، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع آبگرمکن آشنا می‌کنیم و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید آبگرمکن باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

آبگرمکن‌چیست و چه کاربردی دارد؟

هر دستگاهی که توان گرم کردن آب تا نقطه جوش را داشته باشد می‌توان آبگرمکن نامید. آبگرمکن‌ها معمولا یا به وسیله سوخت‌های فسیلی مانند: نفت، گاز و گازوئیل آب را گرم می‌کنند و یا به وسیله جریان برق که شما باید با توجه به سوختی که به میزان بیشتر و همیشه در دسترس شما است آن را خریداری نمایید. آبگرمکن انواع مختلفی دارد که در ادامه تک تک آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگیره درب

انواع آبگرم‌کن‌ در منازل:

انواع آبگرم‌کن‌ گازی:

  1. آبگرمکن گازی دیواری: اگر به دنبال یک ‌آبگرم‌کن گازی کم حجم هستید که با داشتن اندازه کوچک همیشه آب گرم را بدون محدودیت داشته باشید بدون شک این نمونه است. نمونه‌های دیگر آن بعد از مدتی که از آب گرم استفاده می‌کنید آب سرد شده و باید مدتی منتظر بمانید تا مجدد آب گرم شود اما نمونه دیواری آن مدام آبگرم در اختیار شما قرار می‌دهد.
  2. آبگرمکن گازی ایستاده: در واقع اولین نمونه‌ای آبگرم‌کن گازی هستند. از روی همان آبگرم‌کن‌های نفتی قدیمی ساخته شدند. در اندازه‌های بزرگ و به صورت ایستاده قرار می‌گرفتند. می‌توان گفت که تنها مشعل آن‌ها تغییر شکل داد و از سوخت نفت سفید به گاز طبیعی تغییر کرد. بعد از تمام شدن آب داغ درون مخزن باید شما چند دقیقه صبر می‌کردید تا آب مجدد داغ شود. همیشه آبگرم در اختیار شما قرار نداشت و حتما باید چند ساعت قبل از استفاده آن‌ها را روشن می‌کردید.

مزایای استفاده از آبگرمکن:

آبگرمکن برقی یا گازی کدام بهتر است؟

این بستگی به سلیقه شما دارد که کدام یک را خریداری کنید. اما با توجه به نقاط ضعف و قدرت نمونه گازی بهتر است. برق شهری در کشور ایران خیلی بیشتر از گاز دچار قطعی می‌شود، پس زمانی که برق قطع است شما به آب گرم دسترسی نخواهید داشت و در صورت استفاده از یو پی اس نیاز به یک یو پی اس آمپر بالا دارید که قیمت آن چند برابر آبگرم‌کن است. گاز در کشور ایران خیلی از برق ارزان‌تر بوده و همیشه در دسترس می‌باشد. خیلی کم اتفاق می‌افتد که گاز قطع شود بنابراین شما در بیشتر مواقع آب گرم در اختیار دارید.

آبگرمکن برقی در کجا استفاده می‌شود؟

برای مناطقی که از امتیاز گاز شهری محروم هستند بهترین گزینه می‌باشند. برخلاف نمونه نفتی نیاز به دودکش ندارند با باز کردن آب همیشه آبگرم در اختیار دارید. برای نگهداری به فضای زیادی نیاز ندارند و به راحتی در آشپزخانه نصب می‌شوند. قیمت برق از نفت سفید و گازوئیل ارزان‌تر بوده بنابراین از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه هستند. آب آن‌ها هیچ وقت سرد نمی‌شود و بدون محدودیت می‌توانید از آب گرم استفاده کنید.

آبگرمکن مخزن‌دار یا بدون مخزن:

همان طور که می‌دانید آبگرمکن‌های مخزن دار حجم مشخصی از آب یا همان آب داخل مخزن خود را گرم می‌کنند. همیشه قبل از استفاده باید یک ساعت تا چند دقیقه زودتر آن‌ها را روشن کرد. بعد از اتمام آب گرم داخل مخزن آب آن‌ها سرد شده و باید مدتی را صبر کنید تا مجدد داغ شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب خوبی نخواهد بود. آبگرمکن‌های بدون مخزن یا همان دیواری دارای یک رادیاتور هستند که تنها زمانی که به آب گرم نیاز دارید روشن شده و سریع آب گرم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین مارک آبگرمکن:

اینکه بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک آبگرمکن به شما معرفی کنیم، کار چندان درستی نیست. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به شما معرفی کرد و از آنجایی که سایت کیمیک یک سایت معرفی محصول است و نه یک سایت تبلیغاتی به همین علت در ادامه لیستی از بهترین برندهای آبگرمکن موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه واکس زن کفش

نکات مهم هنگام خرید آبگرمکن:

  1. قیمت آبگرم‌کن: قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد در واقع قیمت است که مشخص می‌کند، می‌توانید چه مدل‌هایی را خریداری نمایید. بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید آبگرم‌کن را مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و خرید برای شما آسان‌تر می‌شود.
  2. نوع آبگرم‌کن: آبگرم‌کن انواع مختلفی دارد اینکه کدام یک را خریداری کنید به میزان بودجه شما و دسترسی به سوخت آن دارد. به عنوان مثال: اگر شما به گاز شهری دسترسی دارید بهترین گزینه برای شما آبگرم‌کن گازی است و اگر در جایی زندگی می‌کنید که به گاز شهری دسترسی نیست اما برق به فراوانی وجود دارد به سراغ آبگرم‌کن‌های برقی بروید. برای جاهایی که دسترسی به برق هم وجود ندارد آبگرمکن‌های نفتی و گازوئیلی گزینه مناسبی هستند.
  3. فضای استفاده: با توجه به محل قرار گرفتن آبگرم‌کن اندازه آن را مشخص کنید. اگر فضای کمی برای نگهداری از آبگرم‌کن وجود دارد، بهتر است بی خیال مدل‌های ایستاده یا همان مخزن‌دار شوید. زیرا این آبگرمکن‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند. برای این موارد استفاده از آبگرمکن‌های دیواری بهترین انتخاب است زیرا فضای کمی را اشغال می‌کنند و روی دیوار نصب می‌شوند. آبگرمکن‌های دیواری هم در اندازه‌های مختلف وجود دارند و باید ابعاد آن را متناسب با فضای نصب انتخاب کنید.
  4. میزان فشار آب: این فاکتور بیشتر در مورد آبگرمکن‌های دیواری صدق می‌کند. اگر آبگرم‌کن شما کم فشار نباشد زمانی که فشار آب کم است روشن نمی‌شود، در نتیجه آب گرم هم نخواهید داشت. پس اگر در طبقات بالاتر زندگی می‌کنید یا در جایی هستید که بیشتر مواقع فشار آب کم است. انتخاب یک آبگرم‌کن کم فشار می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا این آبگرمکن‌ها با کمترین فشار آب هم روشن شده و کار خود را به درستی انجام می‌دهند.
  5. توان حرارتی آبگرم‌کن: به توان حرارتی دستگاه هم توجه داشته باشید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سرویس بهداشتی شما با آبگرم‌کن فاصله زیادی داشته باشد. در این شرایط اگر توان حرارتی آبگرم‌کن شما پایین باشد باید مدت زمان زیادی آب را باز نگه دارید تا آب آن داغ شود که از نظر اقتصادی مصرف سوخت و آب افزایش پیدا می‌کند. بهتر است آبگرمکن را نزدیک به سرویس نصب کنید، اگر این امکان برای شما وجود ندارد، باید از آبگرمکن‌هایی با توان حرارتی بالا استفاده کنید تا آب زودتر داغ شود.
  6. مصرف انرژی: یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب آبگرم‌کن مصرف انرژی آن است. اگر به مصرف انرژی آبگرم‌کن خود توجه نکنید، با دیدن قبض حامل‌های انرژی شوکه خواهید شد. به برچسب انرژی آبگرم‌کن توجه کنید، هر چه به حرف لاتین A نزدیکتر باشد، سوخت کمتری مصرف می‌کند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. پس می‌توان نتیجه گرفت مهم‌ترین نکته هنگام خرید آبگرم‌کن توجه به مصرف انرژی آن است.
  7. مکانیسم روشن شدن: در کل آبگرمکن‌ها به دو صورت روشن می‌شوند. یا دارای شمعک هستند یا به وسیله سیستم جرقه زن روشن می‌شوند. در مدل‌های شمعک دار شمع آبگرم‌کن مدام روشن است و این خود باعث از دست رفتن سوخت بیشتر می‌شود. در برخی مواقع باد و کمبود اکسیژن هم باعث خاموش شدن شمعک و اگر به ترموکوپل مجهز نباشد نشتی گاز در محیط می‌شود. اما مدل‌های جرقه زن زمانی که شما آب را باز می‌کنید، شروع به جرقه زدن و روشن شدن می‌کنند.
  8. سیستم ترموکوپل: این سیستم مهم‌ترین قطعه در هم آبگرمکن‌های برقی و هم گازی است. در مدل‌های گازی اگر ترموکوپل وجود نداشته باشد زمانی که گاز قطع شود، خاموش شده و بعد از وصل شدن گاز، قطع نمی‌شوند و گاز در محیط پخش شده و خطر انفجار افزایش پیدا می‌کند. در مدل‌های برقی هم زمانی که دمای آب به میزان مشخصی می‌رسد ترموکوپل عمل کرده و خاموش می‌شوند. سپس زمانی که دما پایین می‌اید مجدد روشن می‌شوند، خرابی این قطعه می‌تواند فاجعه به بار آورد و شما شاهد انفجار در آبگرم‌کن خود باشید.

روش نگهداری از آبگرمکن:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید آبگرمکن مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه آبگرمکن ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ آبگرمکن برقی مدل ۱۱۲۰R

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ آبگرمکن برقی خروشان اصفهان مدل IBP15-3

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ آبگرمکن برقی برفاب مدل ۱۲۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ آبگرمکن کاوه مدل ۷۰ دیواری برقی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ آبگرمکن برقی ویتو مدل V1100

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ آبگرمکن برقی آزمون مدل Ew Sun کد ۱۳۸۹۰۲۱۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ آبگرمکن گازسوز برفاب مدل ۶۰-۱۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ آبگرمکن برقی برفاب مدل ۵۰EW

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل ۳۰۲۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ آبگرمکن برقی جنرال مدل ۳۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ آبگرمکن گازسوز برفاب مدل ۳۵-۱۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ آبگرمکن گازی بوتان مدل Noble 80 G

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ آبگرمکن گازی بوتان مدل Noble 50 G

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ آبگرمکن برقی خروشان اصفهان مدل IBP20-1

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ آبگرمکن برقی جنرال مدل ۱۲۰ ایستاده

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ آبگرمکن گازی ایران شرق ظرفیت ۹۰ لیتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ آبگرمکن گازی آزمایش مدل َ AZ70G گالوانیزه

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ آبگرمکن دیواری بوتان مدل B3115

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ آبگرمکن گازی جنرال مدل ایستاده ۱۳۰ لیتری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ آبگرمکن دیواری بوتان مدل B4318if Turbo

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ آبگرمکن برقی سیار مدل آراتا ۲۰۲۲

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ آبگرمکن برقی مدل ۱۱۲۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ آبگرمکن دیواری ویلدون مدل Else24 کد ۲۷۰۶۶۸۷

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ آبگرمکن برقی آزمون کار مدل Ewqh

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل ۳۰۲۰ کیانا

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ آبگرمکن دیواری جنرال مدل TK-55

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ آبگرمکن برقی بوتان مدل Noble 50 E

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل آیونایز فن دار

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ آبگرمکن برقی آزمون کار مدل Ev200

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ آبگرمکن برقی جنرال مدل ER15

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۱ آبگرمکن برقی بوتان مدل Noble 90 E

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۲ آبگرمکن برقی خروشان اصفهان مدل IBP50-2

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۳ آبگرمکن گازی ایران شرق مدل دیواری لاله ظرفیت ۵۰ لیتر

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۴ آبگرمکن برقی جنود مدل sj30

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۵ آبگرمکن گازی جنرال مدل ایستاده ۱۶۰ لیتری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۶ آبگرمکن گازی جی اچ ام مدل G2116

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۷ آبگرمکن برقی مدل جنرال ۲۰ لیتری

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۸ آبگرمکن گازی جنرال مدل TK-35

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید آبگرمکن در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید قهوه ساز برقی