شگفت انگیز های دیجی کالا

اتو بخار، راهنمای خرید اتو بخار دستی ایستاده، مخزن‌دار و ارزان تفال

اگر به آراستگی و لباس خود اهمیت می دهید این مطلب را بخوانید.

هیچ چیزی مانند لباس چروک و نامرتب نمی تواند استایل و تیپ شما را برهم بزند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد دارید به یک مهمانی بروید، اما وقتی که کمد لباس هایتان را باز می کنید، با تصویر خیلی بدی مواجه می شوید. آن هم دیدن لباس های چروک است. در این شرایط هیچ وسیله ی دیگری جز اتو بخار لباس شما را صاف نخواهد کرد. البته دادن لباس ها به خشک شویی هم گزینه ی خوبی است. اما هزینه بر است و ممکن است با توجه به درآمدتان به صرفه نباشد. بنابراین تنها گزینه ی پیش رو استفاده از اتو بخار خانگی است.

اگر تمام لباس‌هایی را که برای جابه‌جایی جمع کرده اید با چروک‌های عمیق از جعبه‌هایشان بیرون می آورید، ممکن است یک اتوی خشک برای بازگرداندن آن‌ها به نرمی معمولی کافی نباشد. اتو بخار می تواند چین و چروک‌های سخت را در اکثر انواع پارچه از بین ببرد، استفاده از اتو بخار ساده‌تر از اتوهای خشک است. اگرچه اکثر اتوهای بخار عملکرد اولیه یکسانی دارند، اما دستورالعمل‌های همراه اتو را به دقت بخوانید، زیرا هر مدل ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارد. مسلما انتخاب یک اتو بخار مناسب و با کیفیت کار سختی است. اما اگر نکات لازم را هنگام خریداری آن بدانید. می توانید اتو بخار مناسبی را تهیه کنید، که هم به لحاظ اقتصادی به صرفه باشد و هم این که لباس هایتان را بسیار عالی اتو کند.

کیمیک در این مطلب قصد دارد این نکات را به شما آموزش دهد، تا با خیال آسوده به خرید این وسیله ی کارآمد بپردازید. پس با ما همراه باشید.

اتو بخار چیست؟

اتو بخار در واقع وسیله ای خانگی است برای صاف کردن لباس و انواع پارچه. وظیفه ی اصلی اتو صاف کردن لباس است، اما در عین حال علاوه بر این مورد، به دلیل داغ شدن فلز کف این وسیله، انواع میکروب و باکتری های موجود روی لباس را هم از بین می برد و در نتیجه بهداشت پوشاک را هم تضمین می کند.

مخترع اتو کیست؟

اولین بار در ۶ ژوئن ۱۸۸۲ یک شخص آمریکایی به نام هِنری سِلِی(Henry seeley) اتو برقی را اختراع کرد. در آن زمان وزن این اتو حدود ۱۵ پوند (۷ کیلوگرم) بود و زمان زیادی برای گرم کردن این وسیله نیاز بود. با گذشت زمان، این وسیله کارآمد کوچک تر و کاربردی تر شد. قدرت اتو با وات مشخص می شود، هرچه اتو وات بالاتری داشته باشد یعنی گرمای قابل قبولی دارد. البته با بالا رفتن وات، قیمت آن هم گران تر می شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید اتو پرسی

انواع اتو:

نحوه استفاده از اتو بخار:

  1. مخزن آب را طبق دستورالعمل محصول پر کنید. برخی از مدل‌ها دارای یک مخزن قابل جابجایی هستند که می‌توانید آن را جداگانه پر کنید، در حالی که برخی دیگر از شما می‌خواهند که اتو را به سینک ببرید. اتو باید از برق کشیده و سرد باشد. مخزن را بالاتر از خط “max” آن پر نکنید.
  2. اگر مخزن قابل جابه‌جایی دارید، طبق دستورالعمل محصول، مخزن را دوباره داخل اتو ببندید. اتو را به برق بزنید.
  3. برچسب روی لباس را بررسی کنید تا لباس مناسب را تعیین کنید. سطح دمای اتو را بر اساس آن تنظیم نمائید و صبر کنید تا کفی آن گرم شود. برخی از مدل‌ها چراغی دارند که با گرم شدن اتو روشن می‌شود و با رسیدن به دمای مورد نظر خاموش می‌شود. هنگامی که اتو داغ است، می‌توانید ویژگی بخار را فعال کنید.
  4. لباس را روی یک میز اتو پهن کنید و همان‌طور که معمولاً اتو می‌کنید، اتو را با دانه‌های پارچه حرکت دهید. هنگام کار، اتو، بخار را به طور خودکار آزاد می‌کند. برای جلوگیری از سوختن بدن با بخار، اتو را از خود دور کنید.
  5. یک قسمت از پارچه را فقط به اندازه‌ای اتو کنید که صاف شود، نه به اندازه‌ای که خشک شود. پس از اتمام اتو، پارچه باید کمی مرطوب باشد. اگر پارچه‌ای مانند: مخمل را اتو می‌کنید، به جای فشار دادن روی پارچه، اتو را کمی بالاتر از لباس نگه دارید.
  6. اگر آب به پارچه آسیب نرساند، چروک‌های عمیق را با عملکرد اسپری اتو اسپری کنید. برای رفع چین و چروک، قسمت مرطوب را اتو نمائید. برخی از مواد هنگام اسپری لکه دار می شوند، بنابراین قبل از استفاده از این عملکرد، برچسب لباس را بررسی کنید.
  7. هر وقت خواستید اتو را روی پاشنه آن بگذارید. وقتی کارتان تمام شد، اتو را از برق بکشید. تا زمانی که اتو داغ است آب را با احتیاط خالی کنید. اتو را روی پاشنه آن قرار دهید تا کاملا خنک شود، سپس سیم آن را شل دور آن بپیچید و کنار بگذارید.

نکته:

هشدار:

حتما بخوانید: راهنمای خرید بخار شوی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید اتو بخار باید بدانید:

نحوه مراقبت از اتو بخار:

از آنجایی که اتوهای بخار خانگی طراحی و عملکرد پیچیده تری نسبت به اتوهای استاندارد دارند، مراقبت صحیح از آن‌ها نیاز به کمی توجه بیشتر دارد. برخی از مدل‌های اتو بخار دارای یک سیستم خود تمیز شونده هستند که گاهی اوقات سیستم ضد کلک نیز نامیده می‌شود که به خلاص شدن از رسوب آهن کمک می‌کند. اگر اتو شما این عملکرد را دارد، آن را هر دو هفته یا هر چند وقت یکبار که سازنده مشخص کرده است، اجرا کنید. برای افزایش طول عمر اتو بخار، آن را به طور مرتب تمیز کنید و به دقت نگهداری نمائید.

مراقبت اولیه:

  1. پس از اتمام استفاده اتو، آن را خاموش کنید. آن را از برق بکشید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.
  2. اتو را طوری نگه دارید که نقطه روی سینک به سمت پایین متمایل باشد. اجازه دهید تمام آب استفاده نشده از اتو خارج شود.
  3. مواد شوینده مایع را روی یک پارچه مرطوب بمالید. صفحه فلزی اتو را به آرامی تمیز کنید. بشقاب را با یک پارچه مرطوب دیگر بشوئید و با یک پارچه خشک کنید.
  4. اتو را در حالت عمودی روی پایه خود قرار دهید، نه اینکه روی صفحه فلزی آن دراز بکشد. سیم را دور اتو بپیچید تا از سر راه آن جلوگیری کنید.

سیستم خود تمیز شونده:

  1. اتو را از برق بکشید و سطح بخار را روی صفر قرار دهید. مخزن آب را کاملا پر کنید.
  2. دما را در بالاترین حد خود تنظیم کنید. اتو را به دیوار وصل کنید و اجازه دهید گرم شود. وقتی نشانگر دمای آن نشان داد که اتو داغ است دوباره آن را از برق بکشید.
  3. صفحه فلزی اتو را روی یک سینک نگه دارید. سطح بخار را روی تنظیمات خود تمیز کن تنظیم کنید و آن را در جای خود نگه دارید. اتو را به آرامی تکان دهید و کج کنید تا تمام آب داغ و بخار از صفحه فلزی خارج شود، سپس سطح بخار را به صفر برگردانید.
  4. اتو را به برق بزنید و آن را گرم کنید تا صفحه فلزی خشک شود. اتو را از برق بکشید و بگذارید کاملا خنک شود. صفحه فلزی را با یک پارچه خشک بمالید تا از تمیز بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید اتوبخار مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۱۷ نمونه اتوبخار ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ اتو بخار راف مدل R.1118

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ اتو بخار رمانتیک هوم مدل SZ8026P

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ اتو بخار الکترولوکس مدل E8SI1-82BM

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ اتو بخار ولگا مدل VOLGA-5

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ اتو بخار فیلیپس مدل GC1752

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ اتو خشک فوما مدل FU-2009

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ اتو بخار راف مدل R.1234B

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ اتو بخار فیلیپس مدل DST3011

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ اتو بخار آزور مدل AZ-101SI

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ اتو بخار فوما مدل FU-2007

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ اتو مسافرتی مدل HB-606

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ اتو بخار مدل مسافرتی

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ اتو بخار نیکووا مدل NSI-41

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ اتو بخار تاروس مدل ARTICA 2800 ZAFFIRO

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ اتو بخار گوسونیک مدل ۳۰۰

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ اتو بخار تفال مدل FV8062

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ اتو بخار فیلیپس مدل DST7011

مشخصات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید اتو بخار در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اتو مو